
Briefing
Erik Groter benaderde mij eigenlijk met de vraag of ik een nieuwe landingspagina voor hem wilde maken. Echter, tijdens ons gesprek kwam ik erachter dat Erik liever een andere naam wilde die beter aansloot bij zijn bedrijf en pakkender was. Zijn originele naam was "Erik Groter Tweewielers", maar ik heb deze aangepast naar "Gorter Fietsen".
Uitwerking
Het nieuwe beeldmerk is opgemaakt uit een racefiets waarvan de wielen de letters G en O vormen. Deze symboliseren snelheid en vooruitgang, terwijl het beeldmerk ook het Engelse woord "go" vertegenwoordigt. Het gebruik van een modern en strak lettertype sluit aan bij het idee van een high-end fietsenspecialist, met nadruk op bikefitting en bodyscan, zoals Erik Gorter voor ogen heeft.




Beredenering
De keuze voor het beeldmerk, gevormd door een racefiets met de letters G en O als wielen, is doelbewust gemaakt om de kernwaarden van snelheid, vooruitgang en actie te symboliseren. Daarnaast staat het beeldmerk voor het Engelse woord "go", wat aansluit bij de dynamiek en de actieve levensstijl die gepaard gaat met fietsen. Het moderne en strakke lettertype onderstreept de professionele en kwalitatieve uitstraling die Erik Gorter nastreeft voor zijn fietsenwinkel.
Reactie
Erik Gorter was aangenaam verrast maar ook zeer enthousiast over de nieuwe naam en het bijbehorende logo. Hij stemde direct in met de wijzigingen en is nu bezig met het omzetten van alle middelen.